1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Çin-Türkiye Ticaretinde Yeni Ufuklar: Z Kuşağına Odaklanan Pazar Stratejileri ve 2026 Hedefleri

Çin-Türkiye Ticaretinde Yeni Ufuklar: Z Kuşağına Odaklanan Pazar Stratejileri ve 2026 Hedefleri

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ertan: “Çin’de Z kuşağının taleplerine odaklanacağız”

Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın, Çin Devlet Başkanı Şi Cinping tarafından planlanan ve teşvik edilen önemli bir etkinlik olduğunu belirten Yalçın Ertan, Çin-Türkiye arasında dengeli dış ticaret hedefiyle fuara 8. kez katıldıklarını ifade etti.

Dış Ticaret Verileri

  • Çin’den yıllık ithalat: 43 milyar dolar
  • Türkiye’nin Çin’e ihracatı: 3,4 milyar dolar
  • Çin’in yıllık ithalat hacmi: 2,6 trilyon dolar

Ertan, Çin pazarında 300 milyon alım gücü yüksek tüketicinin bulunduğunu ve Z kuşağına özel ürünlerle pazara girmeyi hedeflediklerini söyledi.

Işık: “2026 Çin – Türkiye Diplomatik İlişkilerinin 55. Yılı”

Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Mehmet Ali Işık, Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2025’te 83,49 milyar dolarlık iş bağlantısı kurulduğunu açıkladı.

2026 Hedefleri

  • Diplomatik ilişkilerin 55. yılını değerlendirmek
  • Daha çok firma katılımını sağlamak
  • Ülke pavyonunu öne çıkarmak

Çin pazarında Türk ihracatçıları yeni fırsatlar peşinde.

Yorumlar kapalı.

Bizi Takip Edin