1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Pop Mart’in Yarıyıl Başarısı ve Labubu Fenomeninin Küresel Etkisi

Pop Mart’in Yarıyıl Başarısı ve Labubu Fenomeninin Küresel Etkisi

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çin merkezli oyuncak üreticisi Pop Mart, 2025’in ilk yarısında net karını dört katına çıkardı. Şirketin net kârı yüzde 396,5 artışla 4,57 milyar yuan’a (yaklaşık 1,93 milyar dolar) ulaştı; gelirleri ise yüzde 204,4 artışla 13,88 milyar yuan oldu. Hisseler Hong Kong Borsası’nda gün sonunda yüzde 12,5 yükseldi.

Labubu Fenomeni ve Küresel Etki

Şirketin başarısında Labubu karakterinin küresel etkisi öne çıkıyor. Rihanna ve BLACKPINK’ten Lisa gibi ünlü isimlerin çantalarında Labubu figürleri bulunuyor. Özellikle 30 dolarlık anahtarlıkları, sınırlı sayıda üretilen serileri ve sosyal medya etkisiyle koleksiyonerlere hitap ediyor.

Labubu Fenomeni ve Küresel Etki

Hedefler ve Ürün Lansmanı

Pop Mart CEO’su Wang Ning, 20 milyar yuan’lık yıllık gelir hedefinin ulaşılabilir olduğunu belirtirken, “30 milyar yuan’a ulaşmak da oldukça kolay görünüyor” ifadesini kullandı. Şirket bu hafta Labubu karakterinin telefonlara takılabilen mini figürlerini piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Hedefler ve Ürün Lansmanı

Kısa Vadede Yükseliş, Uzun Vadede Soru İşaretleri

Analistler temkinli. Morningstar’dan Jeff Zhang, Pop Mart’ın gelir modelinin büyük ölçüde fikri mülkiyet temelli olduğunu hatırlatarak, “Tüketici ilgisi bu tür karakterlere karşı 5 ila 10 yıl içinde hızlıca değişebilir. Mevcut durumda hisseler fazla değerlenmiş olabilir” değerlendirmesini yaptı.

Devlet Gözetimi ve Sektörel Regülasyon

Haziran ayında Çin devlet medyasında yer alan haberlere göre, kör kutu (blind box) satışlarına yönelik yeni düzenlemeler gündemde. 8 yaş altı çocukların bu tür ürünlere erişiminin sınırlandırılması da önerilen önlemler arasında yer alıyor.

Detaylar için: Reuters Haber

Yorumlar kapalı.

Bizi Takip Edin