Doğru zamanda iletilen mesajlar, müşteri sadakatini artırmada önemli bir rol oynuyor. E-posta pazarlaması, hem B2B hem de B2C sektörlerinde markaların hedef kitleleriyle kişiselleştirilmiş ve birebir iletişim kurmasını sağlıyor. Bu sayede kullanıcı davranışlarına uygun içeriklerle etkileşim ve satış oranları yükseliyor.
İzinli pazarlama stratejilerinin önemi gün geçtikçe artarken, MooF Digital Agency CEO’su Yasin Kaplan, e-posta trafiğinin büyüklüğüne dikkat çekiyor: “Her gün yaklaşık 376 milyar e-posta gönderiliyor ve 2027’ye kadar bu rakam 418 milyar seviyesine ulaşacak. Kullanıcıların %88’i gün içinde birkaç kez e-postalarını kontrol ederken, %39’u günde beş defadan fazla göz atıyor. Özellikle mobil kullanıcıların %50’si mobil uyumlu olmayan e-postaları hiç açmadan siliyor.”
İçerik ve Performans Verileri
İstatistikler, e-posta pazarlamasının ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. B2B e-postalarının açılma oranı %9.7 daha düşük iken, B2C’de bu oran %19.7’ye ulaşabiliyor. Tıklama oranları ise B2B’de %3.8, B2C’de %2.9 seviyesinde seyrediyor. Sektörel verilerde, teknoloji sektöründe açılma oranları %27, perakende %34, gıda ve gayrimenkul ise yaklaşık %33 civarında. Genel ortalama tıklama oranı ise yaklaşık %1.5 olarak görülüyor. Sepet hatırlatma kampanyalarında açılma oranlarının %50’ye kadar yükseldiği gözlemleniyor.
Başarının anahtarlarından biri ölçümleme araçlarının kullanımı. Kampanyaların performansı, kaç kişinin e-postayı açtığı, tıkladığı, içerikte ne kadar zaman geçirdiği ve dönüşüm oranları gibi metriklerle izleniyor. Kişiselleştirme ve segmentasyon sayesinde başarı artarken, yapay zekâ destekli araçlar tıklama oranlarını %13 artırıyor. Ayrıca, %26’ya varan açılma artışları da dikkat çekiyor.
Yorumlar kapalı.