Türkiye’de TikTok Tüketici Yolculuğu
TikTok Marketing Science Türkiye’nin araştırmasına göre Türk tüketiciler, sadece büyük indirim günlerinde değil, yıl boyunca düzenli olarak alışveriş yapıyor. Harcamalar çeyrek boyunca dengeli dağılıyor; Ekim’de %26, Kasım’da %37 ve Aralık’ta %38 oranında gerçekleşti.
Kullanıcıların %55’i platformda izledikleri videolar sonrasında plansız veya ani kararlarla alışveriş yapıyor. Türkiye’de kullanıcıların %95’i #Sizinİçin sayfasını “her alışverişin başladığı yer” olarak tanımlıyor.
Reklamlar, deneyimin doğal bir parçası hâline geldi. Kullanıcıların %80’i TikTok’ta reklam görmeye diğer platformlara göre daha açık, %76’sı markalı içerikleri daha güvenilir buluyor ve %78’i reklam izlemekten keyif alıyor.
Barış Aldanmaz, TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri, şu ifadeleri paylaştı: “Keşif, satın alma ve marka sadakati artık aynı ekosistemin parçaları. Türkiye’de kullanıcılar keşif odaklı alışverişi hızla benimsiyor, bu da markalar için erken temas ve sürekli etkileşim fırsatlarını güçlendiriyor.”




Yorumlar kapalı.